fredag 18. oktober 2013

Et halvår tilbake


For et halvt år siden, den 18. april, så det slik ut i hagen. Det var fortsatt mer snø enn bart. Urtehagen begynte å dukke fram og jeg gikk fra flekk til flekk og beundret framgangen. Bittelitt mindre snø og is for hver runde. Noen flere kjærkomne, grønne livstegn. Men huff så mye snø som skulle vært smeltet bort!


Den 18. april var våren på vei. Hagen lå møkkete, rotete og klissete midt mellom årstider og naturkrefter. Jeg klødde etter å stikke spaden i jorden, men den var fortsatt frossen. 

Et halvt år etterpå har urtehagen fått pallegjerdet sitt, og noen flere plantekasser. 


Dette bildet er ikke tatt i dag, men for noen uker siden. Nå har snøen allerede vist seg, og i dag var det 4 kuldegrader og speilglatt ute.
Et halvt år går på et blunk. Snart legger snøen seg på plass igjen. 


Her er at annet bilde fra samme dag. Snøen hadde overtaket fortsatt. 

Inne vokste småplantene under lys i kjelleren. Og der ble de en god stund også. Våren var sen i år. Ingen tvil om annet. I hvertfall her på Fagertun. 


Vil du se flere bidrag på temaet 'För ett halvår senn' så kikk inn på Blommig fredag.


13 kommentarer:

  1. Herlige vårbilder. Det er nesten så jeg kan kjenne vårlufta på det første bilde.

    Fint gjensyn! Klem

    SvarSlett
  2. Det var lite skillnad på dina bilder från då och nu. Håller nog mest på nu men snart är snön här igen och om 6 mån har vi vår.
    Härligt eller hur
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvarSlett
  3. Enig med Vivi, det var virkelig søte vårbilder! Jeg likte også godt de frodige høstbildene. Så deilig årstid vi har nå, før frosten får skikkelig bite seg fast. Er det rart jeg klipper julehjerter? ;)
    Takk for dine gode ord om hjemmetida med barna. Ja, det er virkelig viktig for meg, kall meg gjerne gammeldags. Jeg henter tidlig i barnehagen de dagene de er der, og har dem hjemme nesten to måneder om sommeren, for å kose meg med dem maksimalt. Det er lettere nå når de er 3 og 4 år, og leker sammen i timevis! :):)

    SvarSlett
  4. Morsomt å se forandringene i årstidene :) God helg!

    SvarSlett
  5. Gillar ditt pallställs staket, vilken bra idé. Ha en skön helg!

    SvarSlett
  6. Rart hvor lite som skal til for å vekke vår beundring tidlig om våren! Blir mer blasert utover sommeren.

    SvarSlett
  7. Riktigt fina vårbilder.

    Trevlig Helg

    SvarSlett
  8. Eg vert stadig like forundra over vekstkrafta rundt oss, når plantene får lys og varme. Heilt utruleg kor mykje som skjer i på kort tid, mest ikkje til å tru at det er same motivet. God helg og takk for kommentar på bloggen min!

    SvarSlett
  9. You have make beautiful photos, Gerd Ellen!
    Greetings, RW & SK

    SvarSlett
  10. Vilken fantastisk ide´med pallkrage staket . Vi som har så många pallkragar stående. Ska visa min man :)) Kram

    SvarSlett
  11. Jeg er så glad i årstidene! Bare ved å se de 6 mndr gamle bildene dine, kribler det i fingrer og forventningene til ny sesong bygger seg opp. April er en fin-fin tid! Gøy å se sammenligningsbildene, vi glemmer så lett hvor store forskjellene faktisk er.
    Nyt søndagen!

    SvarSlett
  12. En riktig fin urtehage. Her er mye inspirasjon for neste sesong :-)

    SvarSlett
  13. Vad läckert det blev med pallarna runt landet. Supersmart!
    Kram Hélena

    SvarSlett